FANDOM


 
Line 17: Line 17:
 
Moonbay: Missiles must have caused this damage. 
 
Moonbay: Missiles must have caused this damage. 
   
Van: Hold on! You can't just--yeah thats right. Hey, wait a sec. Zeke! Stop that! You've gotta leave it alone. 
+
Van: Hold on! You can't just--yeah that's right. Hey, wait a sec. Zeke! Stop that! You've gotta leave it alone. 
   
 
Moonbay: Hmm. No weapons, eh? He must be a wild Zoid. 
 
Moonbay: Hmm. No weapons, eh? He must be a wild Zoid. 
   
Van: He can be wild, alright. I gave him the name, Zeke. Your a transporter, right? Don't suppose, you knowa good place around here, to spend the night? 
+
Van: He can be wild, alright. I gave him the name, Zeke. Your a transporter, right? Don't suppose you know a good place around here, to spend the night? 
   
Moonbay: Nope, never been here before. It must be fate, that brought us together, in the middle, of the desert. What'd you say, why don't we camp together a bit further ahead? 
+
Moonbay: Nope, never been here before. It must be fate that brought us together in the middle of the desert. What'd you say, why don't we camp together a bit further ahead? 
   
 
Van: Sure, sounds good to me. I'm Van, this is Fiona. 
 
Van: Sure, sounds good to me. I'm Van, this is Fiona. 
Line 33: Line 33:
 
Moonbay: Hmm. That's too bad, I thought you were like a big time Zoid pilot, the Shield Liger is the fastest Zoid, in the Republic Army, after all. 
 
Moonbay: Hmm. That's too bad, I thought you were like a big time Zoid pilot, the Shield Liger is the fastest Zoid, in the Republic Army, after all. 
   
Van: I know I may not look like much now, but one day, i'm gonna be the best Zoid pilot, ever. 
+
Van: I know I may not look like much now, but one day, I'm gonna be the best Zoid pilot, ever. 
   
 
Moonbay: Hey! I found a great place to set up camp! 
 
Moonbay: Hey! I found a great place to set up camp! 
Line 53: Line 53:
 
Van: What's the point of looking in there? The damage is all on the outside. 
 
Van: What's the point of looking in there? The damage is all on the outside. 
   
Moonbay: Don't worry, with any luck I wont need to install any new parts. By modifying the system just a little, I can improve the Zoids ability to recover, by itself. Its a little trade, secret I learned. 
+
Moonbay: Don't worry, with any luck I wont need to install any new parts. By modifying the system just a little I can improve the Zoids ability to recover by itself. Its a little trade secret I learned. 
   
 
Van: Recover by itself? Wow! 
 
Van: Recover by itself? Wow! 
Line 65: Line 65:
 
Moonbay: Wow, I always wondered exactly how Zoids were born. Did you know that? 
 
Moonbay: Wow, I always wondered exactly how Zoids were born. Did you know that? 
   
Van: It was pretty amazing, and thats how I met Zeke. 
+
Van: It was pretty amazing, and that's how I met Zeke. 
   
 
Fiona: Since then, we've been chased all over the place, first by bandits and then by--  
 
Fiona: Since then, we've been chased all over the place, first by bandits and then by--  
Line 75: Line 75:
 
Van: You should be careful who you make friends Moonbay. This guy is a real sleazeball, he wants to capture Zeke for himself. 
 
Van: You should be careful who you make friends Moonbay. This guy is a real sleazeball, he wants to capture Zeke for himself. 
   
Moonbay: Oh. Don't worry. What goes around, comes around. Hey, Van, you never told me what, you two are doing together. 
+
Moonbay: Oh. Don't worry. What goes around, comes around. Hey, Van, you never told me what you two are doing together. 
   
 
Van: Fiona and me, were on a mission to find Zoid Eve. I don't suppose you've ever heard of it? 
 
Van: Fiona and me, were on a mission to find Zoid Eve. I don't suppose you've ever heard of it? 
Line 87: Line 87:
 
Moonbay: Huh? 
 
Moonbay: Huh? 
   
Van: Fiona has no idea where she came from, and she has completely lost her memory, forgotten everything except this thing, called Zoid Eve. 
+
Van: Fiona has no idea where she came from and she has completely lost her memory, forgotten everything except this thing, called Zoid Eve. 
   
 
Moonbay: Yeah, I hate it when that happens. 
 
Moonbay: Yeah, I hate it when that happens. 
   
Van: So, thats what were trying to do. If we find Zoid Eve maybe Fiona's memory will come back. So then, have you heard of it? 
+
Van: So, that's what were trying to do. If we find Zoid Eve maybe Fiona's memory will come back. So then, have you heard of it? 
   
 
Moonbay: Sorry, I don't think I have. 
 
Moonbay: Sorry, I don't think I have. 
Line 99: Line 99:
 
Fiona: You'll figure something out. 
 
Fiona: You'll figure something out. 
   
Van: I'l try. Okay, time to work off dinner, by looking for treasure. 
+
Van: I'll try. Okay, time to work off dinner, by looking for treasure. 
   
 
Fiona: Wait for me! 
 
Fiona: Wait for me! 
Line 111: Line 111:
 
Irvine gets up. He's getting an electro-whip and charger backpack. 
 
Irvine gets up. He's getting an electro-whip and charger backpack. 
   
Van: If you think your leaving with, Zeke. Think again, buddy. Sneaking around at night, like a coward.
+
Van: If you think your leaving with, Zeke. Think again, buddy. Sneaking around at night like a coward.
   
 
Irvine: I was trying to avoid a pointless fight. Don't wanna waste energy on a kid. 
 
Irvine: I was trying to avoid a pointless fight. Don't wanna waste energy on a kid. 
Line 117: Line 117:
 
Van: I'm not handing over Zeke to anyone. 
 
Van: I'm not handing over Zeke to anyone. 
   
Irvine: I'l fight if I have too. Moonbay: I'm out of here, see ya. 
+
Irvine: I'll fight if I have too. Moonbay: I'm out of here, see ya. 
 
[[Category:Transcripts]]
 
[[Category:Transcripts]]

Latest revision as of 18:38, February 23, 2020

Sleeper Trap  

Van: I guess its probably gonna be awhile, before were back to full strength. Alright, we better find a place to camp for the night, before it gets too dark. It can be dangerous in the Desert at night.  

Van: How could you do that! That was my papaya!  

Moonbay: Looks like a good Zoid. 

Van: Thanks. 

Fiona: Hello. 

Moonbay: Pretty impressive equipment. Mercenary? 

Van: Mercenary?  

Moonbay: Missiles must have caused this damage. 

Van: Hold on! You can't just--yeah that's right. Hey, wait a sec. Zeke! Stop that! You've gotta leave it alone. 

Moonbay: Hmm. No weapons, eh? He must be a wild Zoid. 

Van: He can be wild, alright. I gave him the name, Zeke. Your a transporter, right? Don't suppose you know a good place around here, to spend the night? 

Moonbay: Nope, never been here before. It must be fate that brought us together in the middle of the desert. What'd you say, why don't we camp together a bit further ahead? 

Van: Sure, sounds good to me. I'm Van, this is Fiona. 

Moonbay: I'm Moonbay. Nice to meet ya.  

Moonbay: So, you don't actually earn a living, from fighting then? 

Moonbay: Hmm. That's too bad, I thought you were like a big time Zoid pilot, the Shield Liger is the fastest Zoid, in the Republic Army, after all. 

Van: I know I may not look like much now, but one day, I'm gonna be the best Zoid pilot, ever. 

Moonbay: Hey! I found a great place to set up camp! 

Moonbay: Long time, no see, Irvine. Still causing trouble, everywhere you go? 

Irvine: Hey, hang on. Don't forget that I saved your life. 

Moonbay: You were a real life hero. 

Irvine: Enough sarcasm. Can you fix my Zoid? 

Moonbay: Alright. I'd hate to feel I owe you anything. 

Van: You sure seem to know a lot about Zoids.  

Moonbay: I figure, I can fix any Zoid. No sweat. 

Van: What's the point of looking in there? The damage is all on the outside. 

Moonbay: Don't worry, with any luck I wont need to install any new parts. By modifying the system just a little I can improve the Zoids ability to recover by itself. Its a little trade secret I learned. 

Van: Recover by itself? Wow! 

Moonbay: There we go. 

Moonbay: From a capsule? 

Van: Yeah. It was like a cocoon. 

Moonbay: Wow, I always wondered exactly how Zoids were born. Did you know that? 

Van: It was pretty amazing, and that's how I met Zeke. 

Fiona: Since then, we've been chased all over the place, first by bandits and then by--  

Fiona says before getting cut off. 

Irvine: Irvine. 

Van: You should be careful who you make friends Moonbay. This guy is a real sleazeball, he wants to capture Zeke for himself. 

Moonbay: Oh. Don't worry. What goes around, comes around. Hey, Van, you never told me what you two are doing together. 

Van: Fiona and me, were on a mission to find Zoid Eve. I don't suppose you've ever heard of it? 

Moonbay: Zoid Eve? 

Van: Yeah. You see I met Fiona in the same ruins, I saw Zeke being born. 

Fiona: I was born from a pod too. 

Moonbay: Huh? 

Van: Fiona has no idea where she came from and she has completely lost her memory, forgotten everything except this thing, called Zoid Eve. 

Moonbay: Yeah, I hate it when that happens. 

Van: So, that's what were trying to do. If we find Zoid Eve maybe Fiona's memory will come back. So then, have you heard of it? 

Moonbay: Sorry, I don't think I have. 

Van: Man, in that case. We don't have a whole lot to go on. Right? 

Fiona: You'll figure something out. 

Van: I'll try. Okay, time to work off dinner, by looking for treasure. 

Fiona: Wait for me! 

Fiona: Look over there! 

Van: Hey! Watch me dive! 

Irvine does make sure his gun is in working order. 

Irvine gets up. He's getting an electro-whip and charger backpack. 

Van: If you think your leaving with, Zeke. Think again, buddy. Sneaking around at night like a coward.

Irvine: I was trying to avoid a pointless fight. Don't wanna waste energy on a kid. 

Van: I'm not handing over Zeke to anyone. 

Irvine: I'll fight if I have too. Moonbay: I'm out of here, see ya. 

Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted.